Avoimet työpaikat

Tulevaisuuden deep tech -startupien liiketoimintakehittäjä

Haluatko kasvattaa deep tech -startupia? Oletko innostunut kansainvälisen liiketoiminnan luomisesta tutkimuksesta?

Hae tulevaisuuden deep tech -startupien liiketoimintakehittäjäksi

Hakemalla kuulet ensimmäisenä deep tech -projekteista, jotka vastaavat kokemustasi ja taustaasi. Tarvitsemme vuosittain 10-15 liiketoiminnan kehittäjää tuomaan kaupallista osaamista tutkimustiimeihin, jotka hakevat Business Finlandin R2B-rahoitusta. Tutkimustiimejä tulee kaikilta kouluiltamme ja niiden laitoksilta:

Tähän mennessä olemme kasvattaneet yli 50 deep tech -startupia ja spin-offia Aalto R2B -projekteista. Nämä yritykset ovat saanet sijoituksia yli 600 miljoonan euron edestä.

Aalto R2B -hankkeet rahoitetaan yhdessä Business Finlandin kanssa ja niiden päätavoitteena on valmistella tutkimustulosten kaupallistamista uudeksi liiketoiminnaksi. R2B-projektit kestävät tyypillisesti 1,5 vuotta ja saavat vähintään 500 000 euroa rahoitusta.

Roolisi ja tavoitteesi

Tuot kaupallista osaamista ja kokemusta tutkimustiimiin. Tutkit erilaisia kaupallistamispolkuja ja kartoitat erilaisia kaupallistamisvaihtoehtoja, kuten startup-yrityksen perustamista. Muita tehtäviä ovat markkina-analyysi, asiakasprofilointi, riskianalyysi, liiketoimintamallien tunnistaminen, go-to-market-strategia ja tulevien rahoitusmallien tunnistaminen.

Tunnistat aktiivisesti projektin kumppanit ja neuvottelet heidän kanssaan. Valmistelet myös kaupallistamispolkuja vastaamaan potentiaalisten asiakkaiden vaatimuksia. Tärkeä tehtävä on tehdä go-to-market-suunnitelma projektin palveluista ja tuotteista.

Mitä tarjoamme

Tarjoamme mielekkään työn, jossa voit luoda tutkimuksesta liiketoimintaa kansainvälisessä ympäristössä. Saat tukea tutkimustiimiltä, mentoreilta, Aalto-yliopiston innovaatiopalveluilta, Aalto Startup Centeriltä ja aktiiviselta Aalto-yhteisöltä. Projektin jälkeen on mahdollista, että sinusta tulee osa uutta deep tech -startupia toimitusjohtajana tai liiketoimintajohtajana.

Autat tutkimusprojekteja jo rahoituksen hakuvaiheessa. Jos projekti saa R2B-rahoituksen, sinulla on mahdollisuus työllistyä  Aalto-yliopistoon R2B projektin ajaksi. Hankkeet kestävät tyypillisesti 1–2 vuotta. Tehtävä voi olla joko kokopäiväinen tai osa-aikainen riippuen taidoistasi ja roolistasi.

Ketä etsimme?

Etsimme energistä, kokenutta ja yrittäjähenkistä henkilöä. Sinun ei tarvitse olla tietyn tekniikan asiantuntija, mutta sinulla on aito kiinnostus rakentaa kaupallinen liiketoiminta erinomaisesta deep tech -tutkimusprojektista. Meillä on teknologia-asiantuntijat, sinä tuot liiketoimintaosaamisen projektiin.

Mitä arvostamme?

• Sujuvaa englannin kielen taitoa
  • Kokemusta liiketoiminnan kehittämisestä, kaupallistamisesta, yrittäjyydestä ja/tai startupeista
  • Kykyä luoda tutkimuksesta skaalautuvaa liiketoimintaa
  • Kykyä työskennellä tutkijoiden kanssa löytääkseen innovaation parhaan kaupallistamisnäkökulman ja valmistellakseen kaupallistamispolkuja asiakkaiden tarpeiden täyttämiseksi
  • Erinomaista tiimityö-, neuvottelu- ja viestintätaitoa

Kuulostaa hyvältä, eikö?

Jos olet kiinnostunut tulevista deep tech -alan R2B -projekteistamme, lähetä meille CV:si ja motivaatiokirjeesi rekrytointijärjestelmämme kautta. Olemme kiinnostuneita kuulemaan, miten ja miksi sinä olet oikea henkilö kasvattamaan tulevaa Aalto-yliopiston deep tech -startupia. Sopivan projektin löydyttyä olemme sinuun suoraan yhteydessä.

Huomioithan, että emme etsi konsulttityyppisiä järjestelyjä, vaan R2B-tiimeille tiimin jäseniä, jotka tulevat Aallon palvelukseen ja olisivat kiinnostuneita osallistumaan myös mahdolliseen tulevaan deep tech -startupiin perustajana.

Haluatko tietää lisää?

Lisätietoja: Kim Aalto, [email protected] Kim Aalto | LinkedIn

Lisätietoa Business Finlandin Research to Business -rahoituksesta: https://www.businessfinland.fi/suomalaisille-asiakkaille/palvelut/rahoitus/yritysten-ja-tutkimusorganisaatioiden-yhteistyo/research-to-business

Lisätietoa Aalto-yliopiston Innovaatiopalveluista:

From ideas to impact - Aalto-yliopiston innovaatioekosysteemi