Aallon tutkijat ilmaisivat huolensa Dubain COP28-ilmastokokouksessa

Päätös luopua fossiilisista polttoaineista edellyttää ripeitä toimia erityisesti energia-alalla. Ilmastonmuutos näkyy jo nyt napa-alueilla ja vaikeuttaa ruoan tuotantoa monilla alueilla.
Professor Mika Järvinen in COP28

Kuuntele Aallon professorien esitykset COP28-ilmastokouksen Suomi-paviljongissa. Videot on tuottanut Business Finland.

Business Finland: Three things research has to solve before the hydrogen revolution is possible

Professori Mika Järvisen esitys COP28-ilmastokokouksen Suomi-paviljongissa. (Video englanniksi.)

Katso esitys
Professor Mika Järvinen giving a presentation at the COP28 Finland Pavilion. Photo: Business Finland

Business Finland: Threats and opportunities for global food systems

Vilma Sandströmin ja Mika Jalavan esitys COP28-ilmastokokouksen Suomi-paviljongissa. (Video englanniksi.)

Symbol for video with a play button

Business Finland: Sea ice properties are changing due to climate change. Why should we care?

Professori Jukka Tuhkurin esitys COP28-ilmastokokouksen Suomi-paviljongissa. (Video englanniksi.)

Symbol for video with a play button

Yhdeksän suurta jäälohkaretta muodostivat taideinstallaation Kansalaistorilla Helsingissä 2021
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Aalto ARTS -kesäkoulu tutkii veden merkitystä taiteen linssien läpi

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kesäkoulun teema on tänä vuonna vesi, jonka merkitystä käsitellään monialaisesti taiteen, elokuvan ja digitaalisuuden näkökulmista.
Tutkijoita Dipolin edustalla lumisessa maisemassa Otaniemessä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Immersiiviset laajennetun todellisuuden kokemukset apuna aineettoman kulttuuriperinnön säilyttämisessä

Aalto-yliopiston taiteen ja median laitos koordinoi Euroopan-laajuista hanketta, jonka tavoitteena on paitsi tallentaa aineetonta kulttuuriperintöä myös hyödyntää sitä yhteiskunnallisten haasteiden ratkaisemisessa. Apuna ovat immersiiviset laajennetun todellisuuden (XR) ympäristöt.
Niskanen and Otsuka
Yhteistyö Julkaistu:

Kurkistus funktionaalisten polysakkaridijohdannaisten elektrospinning-tutkimukseen

Meillä oli kunnia isännöidä vierailevaa puhujaa, tutkija Issei Otsukaa Grenoble Alpesin yliopistosta "Kahvia ja tiedettä" -tapahtumassamme. Otsuka vierailee Suomessa Researcher Short Mobility -ohjelmassa, jonka tarkoituksena on edistää Ranskan ja Suomen välisiä tieteellisiä kumppanuuksia.
Students at the European Parliament building in Strasbourg participating in the European Student Assembly.
Yhteistyö Julkaistu:

Aalto-yliopiston opiskelija European Student Assemblyssä

Sofia Pascolo osallistui huhtikuussa 2024 Strasbourgissa järjestettyyn European Student Assemblyyn.